Слобідкорахнівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
НАКАЗ
05 червня 2015 р с. Слобідка-Рахнівська №51
Про підсумки роботи із здібними та обдарованими
дітьми
На виконання наказу по школі від 19.08.2014 р. №110 «Про організацію роботи із здібними та обдарованими дітьми в 2014-2015 н.р.» та з метою створення умов для пошуку, підтримки і розвитку інтелектуально і творчо обдарованих дітей, на виконання шкільної програми роботи з обдарованими дітьми, в школі була налагоджена система роботи з обдарованими учнями.Шкільна програма роботи з обдарованими дітьми, яка була розроблена на 2010-2015 роки, була спрямована на реалізацію державних стратегій та основних завдань, пов’язаних з пошуком, навчанням, вихованням та розвитком обдарованої молоді, забезпечення її соціально-педагогічної підтримки, гарантованою державою.Педагогічний колектив школи докладає значних зусиль для забезпечення результативності навчально-виховного процесу, оволодівання учнями базовими, загальнонавчальними вміннями і навичками, спрямованих на розвиток індивідуальних здібностей кожної дитини, створення умов для самореалізації.Згідно з річним планом роботи школи на 2014-2015 навчальний рік, одним з пріоритетних завдань педагогічного колективу є виявлення, навчання та розвиток обдарованих дітей. У рамках реалізації цього завдання були проведено перегляд та поновлення шкільного банку обдарованих дітей.
Питання обдарованості розглядалось на засіданнях педагогічної ради – «Про діяльність вчителів філологічного циклу по розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів в умовах сучасного уроку» (протокол №3 27.03.2015), методичного об’єднання вчителів початкових класів – «Наступність у роботі з обдарованими дітьми» (06.12.2014), на засіданнях психолого-педагогічного семінару – «Сучасні підходи до вивчення феномену обдарованості» (12.09.2014), на нарадах при заступникові директора – «Стан роботи з обдарованими учнями» (13.01.2015).
Вчителі-предметники, класоводи 1-4 класів за основу роботи із здібними та обдарованими школярами взяли впровадження на уроках особистісно-орієнтованих технологій навчання, індивідуальний та диференційований підхід, залучення учнів до пошукової, експериментально-дослідницької роботи.
Одним із напрямків роботи з обдарованими дітьми є участь у предметних олімпіадах з базових дисциплін. Підсумки цієї роботи узагальнені наказом по школі від 09.04.2015 року за №33 «Про підсумки участі у Всеукраїнських олімпіадах».
Учні школи є активними учасниками заходів, які проводить районний БДТШ, особливо щодо художньої самодіяльності. Шкільний хор (керівник Кучинський І.Ф.) відзначений як один з кращих у районі, є учасником різноманітних заходів, що проводилися будинком творчості. Слід відзначити, що до участі в ньому учитель залучає 99% учнів. Гідно виступив хор і на огляді художньої самодіяльності учнівських колективів шкіл. Старша танцювальна група (керівник Пасло О.М.) також продемонструвала гарну підготовку до огляду, а тому також залучалася до різноманітних районних заходів. Шкільний театр рухів (керівник Бугуцька В.Т.) представляв нашу область у Всеукраїнському конкурсі «Галицькі маски Мельпомени» у м.Львові. Сольну майстерність на високому рівні підтримує Володимир Афіцький (керівник Кучинський І.Ф.), який був учасником і призером обласних конкурсів. Одже, напрямок роботи з художньої самодіяльності з обдарованими дітьми є результативним.
В районному етапі мовно-літературного конкурсу учениця 8 класу Буйніцька Ю. посіла 3 місце. Учениця 4 класу Васильєва О. у конкурсі знавців української мови ім. П.Яцика посіла 4 місце.
Учні школи вже другий рік підряд беруть участь у роботі в Малій Академії Наук. Ученицею 8 класу Буйніцькою О. (керівник Сидорчук В.В.) проводились наукові дослідження з теми «М.Гоголь очима сучасних карикатуристів» (секція «Світова література», відділення «Філологія та мистецтвознавство». Робота посіла 1 місце.
Наші учні щороку беруть участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах. Так, в Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» брали участь 5 учнів школи (3 сертифікати найвищого рівня), в природничих конкурсах «Колосок» - 14 учнів, «Весняний колосок» - 13 учнів (3 сертифікати найвищого рівня), у фізичному конкурсі «Левеня» - 5учнів, (4 сертифікати найвищого рівня). Результатів участі у конкурсі «Лелека» (4 учасники) на даний час ще не має. Разом з тим учні не брали участі в конкурсі «Соняшник». У порівнянні з минулими роками активність участі зменшилася, але це пояснюється фінансовими проблемами.
Педагогічні працівники та адміністрація школи, учнівське самоврядування проводили моніторингові дослідження у навчальній та виховній роботі з метою визначення рейтингу обдарованих дітей. Визначався рейтинг учнів по класах, по школі. За підсумками рейтингу учнів по школі було визначено учня, який займає І місце - Фіялковська О, 9 кл., яка отримала премію «Гордість школи» , ІІ місце – Афіцький В. (8 кл.), та ІІІ місце – Буй-ніцька О. та Буйніцька Ю. (8 кл.), які отримали премії Маківської сільської ради.
Школа знову стала переможцем районної спартакіади школярів (керівник Кучинська Н.М)
Проаналізувавши роботу з обдарованими учнями, можна зробити висновок, що робота з обдарованими дітьми проводилась у школі на належному рівні, але з невикористаними можливостями: в школі відсутні учні-переможці ІІ етапу олімпіад. Знизилась результативність участі у конкурсах з образотворчого мистецтва, що проводить БДТШ.
На підставі сказанного
НАКАЗУЮ:
1. Визнати роботу із здібними та обдарованими дітьми у школі такою, що проводиться на належному рівні, але з невикористаними можливостями
2. Відзначити результативну роботу вчителів Бугуцької В.Т., Кучинського І.Ф., Кучинсь-кої Н.М. та Сидорчук В.В. в роботі із здібними та обдарованими школярами
3. Заступнику директора Анікіній О.М.:
3.1. Спільно з дирекцією розробити Комплексну програму роботи із здібними та об-дарованими дітьми на 2015-2020 роки;
До 10.09.2015 року
3.2. Розробити заходи до річного плану роботи по реалізації вищевказаної програми на 2015-2016 навчальний рік
До 10.09.2015 року
4.Звернути увагу заступника директора на:
4.1. Низьку ефективність участі психолога у діагностиці і моніторингу розвитку здібностей школярів, сприянні розробці індивідуальних програм розвитку обдарованих учнів.
4.2. Неучасть учнів школи в окремих інтерактивних конкурсах
5. Директору школи Сидорчуку М.В. видати наказ про організацію роботи з обдарованими дітьми у 2015-2016 н.р.
До 01.09.2015 року
6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор М.В.Сидорчук