Опис проекту
Назва проекту. Запашні квіти із саду
японської поезії. Розвиток творчих здібностей учнів під час вивчення творчості
Мацуо Басьо
Основне запитання. Як навчити учнів
складати власні хоку?
Ключове запитання.
Чи можна за
допомогою кількох вдало дібраних деталей створити картину природи?
Які теми хвилювали поета?
Про що роздумував поет?
Яку віршову форму використовує
поет для вираження своїх думок?
Тематичні запитання
Що різнить і об’єднує хоку?
Яку роль відіграє художня деталь
у ліричній мініатюрі?
Хоку – це повчальний вислів чи
поетична картина?
Чому хоку хвилює читача, будить
його творчу уяву?
Стислий опис
Тема. Мацуо Басьо. Хоку
«Природа + людина = сенс життя»
Учням слід навчитися сприймати літературу як мистецтво слова, вміти
аналізувати хоку, звернути увагу на гармонійну єдність природи і людини.
Мета проекту: поглибити знання про
Японію та поета Мацуо Басьо; дослідити, що надає живучості хоку; учні мають
написати власні хоку про шкільне життя, намалювати ілюстрації.
Навчальні предмети:відмітити предмети, з
якими пов’язаний ваш навчальний проект.
Основи економіки
- Українська мова і
література
- Музика,
образотворче мистецтво
Всесвітня історія
Людина і
суспільство/Основи філософії
Я і
Україна/Довкілля/Природознавство
Фізика,
астрономія
Математика
Фізична культура
Біологія
Хімія
Історія України
Основи
правознавства
Трудове навчання
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
1- 4
8- 9
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
Технології
Уміння
користуватися комп’ютерними технологіями для
поліпшення навчання, збільшення продуктивності діяльності та розвитку творчого
потенціалу.
Для
співпраці, публікацій, спілкування з однолітками.
Для збору
інформації з різноманітних джерел.
Для
використання комп’ютера в навчальному
процесі.
Мова
Створювати
письмовий текст, дотримуючись правил орфографії, пунктуації, граматики.
Уміння
висловлювати свою думку в письмовій формі.
Література
Аналізувати
пейзажну лірику.
Уміння
визначати тему та основну думку твору.
Висловлювати
особисте ставлення до проблем, порушених у хоку.
Знати
основні теоретико – літературні поняття: хоку, характерні ознаки хоку (постійну
кількість рядків, стислість, увагу до деталі, «сезонні слова»).
Виразно
читати хоку.
Навчальні
цілі та очікувані результати навчання.
Учні мають:
Виразно
читати та аналізувати хоку.
Визначати
тему та основну думку хоку.
Пройти
тестування на знання творчості Мацуо Басьо.
Навчитися
робити презентації.
Уміти
оформляти проект.
Діяльність
учнів:
Створюють презентацію, виконують завдання в межах
проекту.
Ознайомлюються з критеріями оцінювання презентації
Знайомляться з правилами створення ефективних
публікацій та презентацій.
Вчаться користуватися програмою Publisher для створення публікації.
Приблизний
час, необхідний для реалізації навчального проекту: тиждень
Вхідні
знання та навички.
Учні повинні вміти користуватися комп’ютером: друкувати, копіювати, вставляти, зберігати
інформацію.
Вміти працювати з програмами Miсrosoft Office.
Вміти виразно читати та аналізувати прочитане.
Матеріали
та ресурси.
Обладнання
(відмітити необхідні прилади):
Фотоапарат
ü Принтер
Цифровий
фотоапарат
Програма DVD – дисків
ü Засоби для зв’язку з інтернетом
ü Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
ü Сканер
Телевізор
ü Комп’ютери
Відеомагнітофон
Програмне
забезпечення (відмітити необхідні програми)
Бази
даних
Табличний
процесор
ü Видавничі системи
ü Програми для підтримки
роботи з електронною поштою
ü Енциклопедія на ком пакт
– диску
ü Програми опрацювання
зображень
ü Веб – браузер для
перегляду веб – сайтів
Програми
для створення мультимедійних презентацій
Програми
для створення веб – сайтів
ü Текстовий редактор
ü Програми для створення
публікацій
Характеристика
проекту:
· за кінцевим результатом: творчий
· за змістом: моно предметний
· за кількістю учасників: колективний
· за тривалістю: короткочасний
· за ступенем самостійності: творчий
· за характером контактів: внутрішній
База
реалізації проекту: Слобідкорахнівська ЗОШ
I – II ступенів
Учасники
проекту.
1. Вчителька світової
літератури Сидорчук Валентина Володимирівна.
2. Учні 5 класу.
Співучасники
проекту: методкабінет.
Термін
реалізації проекту:
Початок: 09 лютого 2011 року.
Закінчення: 15 лютого 2011 року.
Прогнозований
результат:
· розробка моделей уроків;
· написання статті до
журналу «Все для вчителя»;
· підвищення
результативності навчання та формування різноманітних компетенцій (
інформаційних, соціальних, комунікативних ) учнів;
· посилення мотивації до
навчально – пізнавальної діяльності;
· розвиток творчих
здібностей учнів.
Ресурси:
Людські: методист районного
методичного кабінету, кваліфікований вчитель, спеціаліст з комп’ютерних технологій.
Матеріально
– технологічні: наявність досвіду та відповідних авторських матеріалів вчителя, комп’ютера, ксерокса, паперу, дидактичних матеріалів.
Інформаційні:
доступ
до інтернету, бази даних районного методичного кабінету, можливість брати
участь у районних семінарах, виїздах в інші школи для ознайомлення з досвідом
роботи.
Потреби:
Допомога у
створенні та розмноженні матеріалів, комп’ютерне забезпечення
діагностики результатів навчання та розвитку особистості.
Науково –
методичний консультант:
Методист районного відділу освіти Прокопчук
Людмила Вікторівна |