26 лютого
2011 р с.
Слобідка-Рахнівська №47
Розвиток сучасної освіти передбачає
обов'язкове впровадження в навчальний процес нових форм і методів роботи з
учнями, підтримку з талановитої та обдарованої молоді, розширення і поглиблення
знань з предметів інваріантної складової за рахунок предметів варіативної
складової.. Враховуючи можливості школи, побажання учнів та їхніх батьків,
для здійснення цієї мети традиційно на
початку навчального року проводиться вивчення їх запитів і формування
варіативної складової. Здійснюючи добір предметів варіативної складової,
адміністрація школи намагається враховувати індивідуальні особливості не тільки
учнів, а й учителів.
Години варіативної частини розподілено таким чином:
І
ступінь
курси за вибором
– в 1 класі як курс за
вибором вивчається курс «Права людини»;
– у 2 і 3 класах вивчається курс за вибором «Християнська етика»,
– у 4 класі вивчається курс
«Риторика»;
– у 2-4 класах як факультативний курс вивчається
курс «Інформатика»;
– у 1 - 4 класах
впроваджено по 1 годині індивідуальних занять;
ІІ ступінь
– у 5 класі вивчається інтегрований курс «Рідний край (вступ до
екології);
– у 6 класі вивчається курс за вибором «Екологія та валеологія
людини»;
Години
варіативної складової спрямовуються на забезпечення розвитку школярів від-повідно
до моделі «Школи творчого розвитку особистості». 0,5 години з варіативної
складової передано в Рахнівський шкільний округ. Всі вибрані предмети
реалізуються за державними програмами.
Вчителі з усіх предметів варіативної частини
у плануванні занять враховували, що важливе місце під час організації роботи
посідають технології практичної діяльності та розвитку творчих рис школярів.
Безумовно, такий підхід до організації реалізації варі-ативної складової
навчального плану вимагає розгляду учня
як одного з головних суб'єк-тів співробітництва і передбачає педагогічну
підтримку .
Згідно з річним планом
школи в лютому було проведено моніторинг реалізації варі-ативної складової.
Вчителька 1 класу Кіндрат О.І. враховує, що опанування
дітьми 1 класу курсу «Права дитини» потребує
певних підходів в організації діяльності з ними. Бо правові знання, уяв-лення
про роль права в сучасному світі стали необхідними компонентами загальної куль-тури
навіть для учня 1 класу.. Бесіда з учнями 1 класу засвідчила, що учні знають символи
Батьківщини, назву країни, області, району та населеного пункту, в якому вони
прожива-ють. Вчителька продемонструвала створені учнями родинні дерева. Бесіда
показала вмін-ня учнями давати оцінку
вчинкам, певні знання з положень Конституції України.
Вивчення інформатики (вчитель Сидорчук М.В.)
в молодших класах вводить учнів 2-4 класів у світ комп’ютерної грамотності, дає
змогу підготовити учнів до використання ком-п’ютерів при вивченні інших дисциплін, розвитку
логічного мислення та творчості . Ви-кладання ведеться за програмою «Сходинки
до інформатики».В її реалізації математика є опорним предметом, який забезпечує
вивчення на сучасному рівні низки інших дисцип-лін, Тому на факультативних
заняттях учні 2—4-х класів поглиблюють знання з основного курсу математики,
отримані на уроках, набувають вміння розв'язувати більш складні та
різноманітні задачі, розкривають прикладні аспекти математики, розвивають
логіку,
кмітливість, одержують початкові знання і вміння з алгоритмізації .
Учні 4 класу (класовод Буйніцька
В.Й.) освоюють курс «Риторика». Основні завдання курсу — розширити обсяг знань із української мови та
читання, опрацювати навички зв’язного мовлення. У програмі курсу питання,
пов'язані з вивченням висловлень, роз-криттям значення слів, їх використання в
різних ситуаціях. На своїх заняттях Вікторія Йо-сипівна організує ігрові
пізнавальні ситуації, на яких школярі виступають із короткими повідомленнями,
проводить бесіди, аналіз значення букв і звуків у словах, слів у реченнях тощо.
Учні коректують тексти, пишуть міні-твори, вчаться переказувати прочитане з
від-повідною мовленнєвою установкою. Цей
курс пов'язаний з програмою з розвитку мов-лення. Основні завдання — прищепити
учням мовленнєві навички, необхідні для форму-вання соціально активної
особистості, стимулювати інтерес до самостійної літературної творчості,
розвивати здібності учнів. Курс сприяє розвитку в учнів інтересу до вивчення української
мови, систематизує і розширює знання з
фонетики, граматики, орфографії, пунктуації, підвищує мовну культуру учнів, знайомить
із мовленнєвим етикетом, історією літератури тощо .
У всіх 1-4 класах використання
індивідуальних занять спрямоване на корекцію ЗУН учнів, поглиблення їх та
творчий розвиток. Заняття проводяться відповідно до рекомендацій по 10-15
хвилин.
Учителькою Таїровою О.М. у 5 класі
читається інтегрований курс «Рідний
край (вступ до екології), а в 6 класі - курс за вибором «Екологія та валеологія людини». Основ-ною метою
вивчення даних курсів є формування екологічної культури самої людини та людини
в природі. Так, учні 5 класу пов’язують вивчення теоретичного матеріалу з
прак-тичними походами в екологічні системи (лісу, водойми тощо) і
природоохоронною діяль-ністю в них, вирощують закриту екосистему класу,
вивчають умови існування живих організмів рідного краю. Бесіда засвідчила розуміння ними ролі і значення
живої та не-живої природи, впливу на них діяльності людини, практичні кроки по
поліпшенні еколо-гічної ситуації . Учні змогли назвати і власні кроки по
поліпшенні природи рідного краю: висаджували дерева, розчищали струмки,
допомагали зимувати птахам тощо).
Учням 6 класу Ольга Миколаївна
визначила як основне завдання – формування культу-ри життя людини в природі
через використання її можливостей для оздоровлення орга-нізму, навчання учнів
характеризувати рівень стану власного
здоров’я. В бесіді з дирек-тором учні назвали лікарські рослини, які можуть
стати їм в пригоді в будь-який момент, розказали про системи природного
оздоровлення і охарактеризували вплив на цей процес таких факторів природи, як
вода, повітря, ландшафт і т.д. Учні в основному зрозуміли значення термінів
«адаптація», «здоров’я». «хвороба». В зв’язку з тим, що дані учні ви-вчали в 5
класі і курс «Рідний край (вступ до екології), то Ольга Миколаївна широко
ви-користовує наявні в учнів знання та
асоціації.
На підставі вищевказаного
НАКАЗУЮ:
1. Вчителям школи, які ведуть години варіативної
складової навчального плану, у своїй практичній роботі:
1.1.Використовувати наявний досвід
учнів з тем, які вивчаються, та сприяти організа- ції профільного навчання в
школі.
1.2.Упроваджувати самостійне діагностування учнями своїх значущих якостей, оці-нювання власної
підготовленості для вирішення практичних завдань, які ставляться перед ними в
ході вивчення варіативної складової.
1.3.Під час планування змісту роботи курсів
враховувати відмінності в можливостях та потребах учнів, не перетворювати
заняття на тільки теоретичну підготовку, відповідні заняття проводити у формах,
що будуть цікаві та корисні тим школярам , які не мають особливих нахилів, але
бажають поширювати свої знання та кругозір.
1.4.Активно
використовувати наочність, виставки творчих робіт учнів, проводити мі-ні-
диспути, творчі зустрічі.
2. Заступнику директора Анікіній О.М.:
2.1.Плануючи варіативну
складову в наступному навчальному році, враховувати реа-лізацію принципів
політехнізму і профорієнтаційної функції навчальної діяльності.
2.2.Підготувати інформацію щодо опитування батьків і питань залучення дітей до вивчення варіативної
складової та їхніх побажань щодо організації
занять на наступний навчальний рік.
(до 20.05.2011 року)
2.3.
Створювати умови для використання інформаційного центру школи (бібліотеки, ві-деотеки,
фонотеки) для підготовки вчителями та учнями до занять по реалізації курсів варіативної
складової.
2.4. Упроваджувати концепцію креативної
освіти, яка передбачає розвиток учнів не лише інтелектуальний, а й творчої
мотивації й здібностей.
2.5.Постійно контролювати відвідування
учнями факультативів, курсів за вибором, індивідуальних занять та виконання їхніх робочих програм.
2.6.Провести
творчі звіти факультативів та курсів
(До 25.05.2011 року, керівники курсів).
3.
Практичному психологу Андреєву О.В. :
3.1.Провести та проаналізувати моніторинг серед учнів 1—6-х
класів, вплив курсів варіативної складової на підвищення якості навчання та розвиток
нахилів та здібностей учнів. (до 20.05.2011 року)
3.2.Провести психологічні тренінги з учнями, які відвідують курси
за вибором з ефективної комунікації, моделювання реальних ситуацій та аналіз
невдач.
(до 20.05.2011 року)
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на
заступника
директора з навчально-виховної роботи Анікіну О.М.
|