Вівторок, 07.05.2024, 00:44
Вітаю Вас Гість | RSS

Слобідкорахнівська зош I-II ступенів

Меню сайту
Міні-чат
200
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 87
Ми в інтернеті
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Наказ

Слобідкорахнівська ЗОШ I-II ступенів

 

Наказ

 

26  лютого  2011 р         с. Слобідка-Рахнівська               47

 

Про моніторинг реалізації

варіативної складової навчаль-

ного плану

 

         Розвиток сучасної освіти передбачає обов'язкове впровадження в навчальний процес нових форм і методів роботи з учнями, підтримку з талановитої та обдарованої молоді, розширення і поглиблення знань з предметів інваріантної складової за рахунок предметів варіативної складової.. Враховуючи можливості школи, побажання учнів та їхніх батьків, для  здійснення цієї мети традиційно на початку навчального року проводиться вивчення їх запитів і формування варіативної складової. Здійснюючи добір предметів варіативної складової, адміністрація школи намагається враховувати індивідуальні особливості не тільки учнів, а й учителів.

       Години варіативної частини  розподілено таким чином:

            І  ступінь

                  курси за вибором

    в 1 класі як курс за вибором вивчається курс «Права людини»;

    у 2 і 3 класах вивчається  курс за вибором  «Християнська етика»,

    у 4 класі вивчається курс «Риторика»;

    у 2-4 класах як факультативний курс   вивчається курс «Інформатика»;

    у 1 - 4 класах впроваджено по 1 годині індивідуальних занять;

ІІ ступінь

    у 5 класі вивчається інтегрований курс «Рідний край (вступ до екології);

     у 6 класі вивчається курс за вибором «Екологія та валеологія людини»;

     Години варіативної складової спрямовуються на забезпечення розвитку школярів від-повідно до моделі «Школи творчого розвитку особистості». 0,5 години з варіативної складової передано в Рахнівський шкільний округ. Всі вибрані предмети реалізуються за державними програмами.

  Вчителі з усіх предметів варіативної частини у плануванні занять враховували, що важливе місце під час організації роботи посідають технології практичної діяльності та розвитку творчих рис школярів. Безумовно, такий підхід до організації реалізації варі-ативної складової навчального плану  вимагає роз­гляду учня як одного з головних суб'єк-тів співробітництва і передба­чає педагогічну підтримку .

Згідно з річним планом школи в лютому було проведено моніторинг реалізації варі-ативної складової.

 Вчителька 1 класу Кіндрат О.І. враховує, що опанування дітьми 1 класу  курсу «Права дитини» потребує певних підходів в організації діяльності з ними. Бо правові знання, уяв-лення про роль права в сучасному світі стали необхідними компонентами загальної куль-тури навіть для учня 1 класу.. Бесіда з учнями 1 класу засвідчила, що учні знають символи Батьківщини, назву країни, області, району та населеного пункту, в якому вони прожива-ють. Вчителька продемонструвала створені учнями родинні дерева. Бесіда показала  вмін-ня учнями давати оцінку вчинкам, певні знання з положень Конституції України.
       Вивчення інформатики (вчитель Сидорчук М.В.) в молодших класах вводить учнів 2-4 класів у світ комп’ютерної грамотності, дає змогу підготовити учнів до використання ком-п’ютерів  при вивченні інших дисциплін, розвитку логічного мислення та творчості . Ви-кладання ведеться за програмою «Сходинки до інформатики».В її реалізації математика є опорним предметом, який забезпечує вивчення на су­часному рівні низки інших дисцип-лін, Тому на факультативних заняттях учні 2—4-х класів поглиблюють знання з основного курсу математики, отримані на уро­ках, набувають вміння розв'язувати більш складні та різноманітні за­дачі, розкривають прикладні аспекти математики, розвивають логіку,
кмітливість, одержують початкові знання і вміння з алгоритмізації .

         В курсі «Християнської етики» учні 2 і 3 класів (класоводи Лантковська Л.А. та Про-шина В.В.) учні засвоюють основи християнської моралі та етики. Практично з усіх тем, які вивчалися, в учнів  даних класів також сформовані оціночні судження щодо поведінки людини в різних ситуаціях, наявні певні знання щодо шляхів формування власних рис ха-рактеру, інтенсивного розвитку якостей особистості людини через удосконалення мислен-ня, через збільшення банку активних розумових умінь, необхідних для життєдіяльності мо­лоді в сучасних умовах суспільного життя. Так, модуль «Світ створений для добра» (3 клас) пропонує учням теми «Духовні чесноти», «Моя родина», модуль «Уроки доброчинності» складається з тем «Справжній друг», «Справжнє добро», «За що цінують працю».  На занят-тях застосовуються різні види роботи: розповіді, спогади, роздуми, імпровізація з особистих вражень. Таким чином, основною метою цього   курсу є відпрацювання навичок ефективної комунікації, необхідних кожній дитині для спілкування та визначення власної життєвої позиції.

Учні 4 класу (класовод Буйніцька В.Й.) освоюють курс «Риторика». Основні завдання   курсу  — розширити обсяг знань із української мови та читання, опрацювати навички зв’язного мовлення. У програмі курсу пи­тання, пов'язані з вивченням висловлень, роз-криттям значення слів, їх використання в різних ситуаціях. На своїх заняттях Вікторія Йо-сипівна організує ігрові пізнавальні ситуації, на яких школярі виступають із короткими повідомленнями, проводить бесіди, аналіз значення букв і звуків у словах, слів у реченнях тощо. Учні коректують тексти, пи­шуть міні-твори, вчаться переказувати прочитане з від-повідною мовленнєвою  установкою. Цей курс пов'язаний з програмою з розвитку мов-лення. Основні завдання — при­щепити учням мовленнєві навички, необхідні для форму-вання со­ціально активної особистості, стимулювати інтерес до самостійної лі­тературної творчості, розвивати здібності учнів. Курс сприяє розвитку в учнів інтересу до вивчення української  мови, систематизує і розширює знання з фонетики, граматики, орфографії, пунктуації, підвищує мовну культуру учнів, знайомить із мовленнєвим етикетом, історією літератури тощо .

У всіх 1-4 класах використання індивідуальних занять спрямоване на корекцію ЗУН учнів, поглиблення їх та творчий розвиток. Заняття проводяться відповідно до рекомендацій по 10-15 хвилин.

      Учителькою Таїровою О.М. у 5 класі читається   інтегрований курс «Рідний край (вступ до екології), а в 6 класі - курс за вибором «Екологія та валеологія людини». Основ-ною метою вивчення даних курсів є формування екологічної культури самої людини та людини в природі. Так, учні 5 класу пов’язують вивчення теоретичного матеріалу з прак-тичними походами в екологічні системи (лісу, водойми тощо) і природоохоронною діяль-ністю в них, вирощують закриту екосистему класу, вивчають умови існування живих організмів рідного краю. Бесіда   засвідчила розуміння ними ролі і значення живої та не-живої природи, впливу на них діяльності людини, практичні кроки по поліпшенні еколо-гічної ситуації . Учні змогли назвати і власні кроки по поліпшенні природи рідного краю: висаджували дерева, розчищали струмки, допомагали зимувати птахам тощо).

Учням 6 класу Ольга Миколаївна визначила як основне завдання – формування культу-ри життя людини в природі через використання її можливостей для оздоровлення орга-нізму, навчання учнів характеризувати  рівень стану власного здоров’я. В бесіді з дирек-тором учні назвали лікарські рослини, які можуть стати їм в пригоді в будь-який момент, розказали про системи природного оздоровлення і охарактеризували вплив на цей процес таких факторів природи, як вода, повітря, ландшафт і т.д. Учні в основному зрозуміли значення термінів «адаптація», «здоров’я». «хвороба». В зв’язку з тим, що дані учні ви-вчали в 5 класі і курс «Рідний край (вступ до екології), то Ольга Миколаївна широко ви-користовує наявні в учнів  знання та асоціації.

 

На підставі вищевказаного

 

НАКАЗУЮ:

 

1.   Вчителям школи, які ведуть години варіативної складової навчального плану, у своїй практичній роботі:

1.1.Використовувати наявний досвід учнів з тем, які вивчаються, та сприяти організа- ції профільного навчання в школі.

1.2.Упроваджувати самостійне діагностування учнями своїх   значущих якостей, оці-нювання власної підготовленості для вирішення практичних завдань, які ставляться перед ними в ході вивчення варіативної складової.

1.3.Під час планування змісту роботи   курсів вра­ховувати відмінності в можливостях та потребах учнів, не перетво­рювати заняття на тільки теоретичну підготовку, відповідні заняття проводити у формах, що будуть цікаві та корисні тим школярам , які не мають особливих нахилів, але бажа­ють поширювати свої знання та кругозір.

1.4.Активно використовувати наочність, виставки творчих робіт учнів, проводити мі-ні- диспути, творчі зустрічі.

2.   Заступнику директора Анікіній О.М.:

2.1.Плануючи варіативну складову в наступному навчальному році, враховувати реа-лізацію принципів політехнізму і   профорієнтаційної функції  навчальної діяльності.

2.2.Підготувати інформацію щодо опитування батьків  і питань за­лучення дітей до вивчення варіативної складової  та їхніх побажань щодо організації занять на наступний навчальний рік.                                             (до 20.05.2011 року)

2.3. Створювати умови для використання інформаційного центру школи (бібліотеки, ві-деотеки, фонотеки) для підготовки вчителями та учнями  до занять по реалізації курсів варіативної складової.  

     2.4. Упроваджувати концепцію креативної освіти, яка передбачає розвиток учнів не лише інтелектуальний, а й творчої мотивації й здіб­ностей.

     2.5.Постійно контролювати відві­дування учнями факультативів, курсів за вибором, індивідуальних занять  та виконання їхніх робочих програм.

     2.6.Провести творчі звіти   факультативів та курсів

                                                   (До 25.05.2011 року, керівники курсів).

3. Практичному психологу Андреєву О.В. :

3.1.Провести та проаналізувати моніторинг серед учнів 1—6-х класів, вплив курсів варіативної складової  на підвищення якості навчання та розвиток нахилів та здібностей учнів.                                              (до 20.05.2011 року)

3.2.Провести психологічні тренінги з учнями, які відвідують курси за вибором з ефективної комунікації, моделювання реальних ситуацій та аналіз невдач.

                                                       (до 20.05.2011 року)

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
директора з навчально-виховної роботи Анікіну О.М.

 

 

       

                  Директор                      М.В.Сидорчук 

Категорія: Мої статті | Додав: Jon (10.03.2011)
Переглядів: 1475 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Погода
Слобідка-Рахнівська 
Друзі сайту

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz