Понеділок, 06.05.2024, 16:04
Вітаю Вас Гість | RSS

Слобідкорахнівська зош I-II ступенів

Меню сайту
Міні-чат
200
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 87
Ми в інтернеті
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Наказ

Наказ

 

29  листопада  2011 р        с. Слобідка-Рахнівська            №206

 Про формування техніки 

письма в період навчання

 грамоти

      На  виконання графіка внутрішкільного контролю директором школи проводилось вивчення питання формування техніки письма в період навчання грамоти в 1 класі (вчитель Боднар Ольга Миколаївна, стаж роботи 8 років, кваліфікаційна категорія «спеціаліст»). З цією метою відвідано уроки, переглянуто учнівські зошити, проведено зріз умінь учнів та співбесіди з ними та вчителькою.

     Зазначу, що вчителька використовує поурочні плани з педагогічної серії «Мій конс-пект», а тому питання формування техніки письма  вноситься до поурочних планів як доповнення їх.

    Відвідані уроки показали, що:

1)      вчителька приділяє належну увагу психологічній підготовці учнів до виконання письмових завдань. Це реалізується через настановчу бесіду про важливість калі-графічного писання, постановку мотиваційних завдань. Так, на уроці  10.10.2011 року на тему «Закріплення письма вивчених літер»  вона прочитала  дітям віршика про хлопчика, який погано писав і у важку для нього хвилину написав листа, але йому не змогли допомогти, бо не прочитали те, що він написав. Разом з тим Ольга Миколаївна в даному випадку використала і виховний аспект навчання;

2)      важливим моментом є і створення ситуації успіху. Вчителька перед початком писання каже, що вона вірить в те. що діти напишуть гарно, а якщо і виникнуть якісь проблеми, то їх вирішать всі разом. 

3)      Ольга Миколаївна усвідомлює, що основним завданням під час письма у підготов-чий період є дотримання гігієнічних норм і правил.. Відвідані уроки показали, що в тих учнів, які порушували рекомендації вчительки про розміщення руки на парті, про уникнення напруження пальців часто з’являлись тремтячі лінії, сильний натиск на папір, елементи неправильної форми тощо. З метою уникнення таких явищ періодично проводилися фізкультхвилинки (вправи пальчикової гімнастики), спеціальні вправи для розслаблення пальців, руки тощо.

4)      Попереднє виконання графічних вправ, які імітують повторення в повітрі того, що писатимуть, а при потребі і допоміжне написання окремих елементів букв, з якими учні вже мали проблеми. Так, на уроці 15.11.2011 року «Закріплення письма вивче-них букв» учні писали попередньо елемент і, так як при ранішому написанні він получався некаліграфічно. Такий підхід дає змогу провести перебудову рухів ідій, регулювати ці дії самою дитиною.

   Перегляд робочих зошитів учнів показав, що уроки письма в першому класі часто роз-починається з написання крапок, так як це, на думку вчительки, дає змогу дітям чітко ус-відомлювати розліновку зошита: верхньою та нижньою рядковими лініями, серединою робочого рядка тощо. Як підготовчі вправи також використовується малювання зі штри-ховкою (за готовою формою і самостійно) в зошитах з друкованою основою. Цим школярі засвоюють напрями руху руки, сприймають форму того, що малюють.

       Аналіз поурочних планів Ольги Миколаївни показує, що навчання школярів письма проходить практично у 3 етапи: 1-й – підготовчі вправи, 2-й – написання букв та їх поєднань, 3-й – удосконалення навичок написання раніше вивчених букв.

      Корисним є і використання на уроках хвилинок каліграфії, яка вдосконалює розвиток м’язів рук дитини, координацію рухів, окомір. Така робота вносить в урок елементи творчості, сприяє вихованню естетичних смаків.

       З метою попередження помилок при написанні літер вчителька проводить і аналіз можливих помилок, але після того, як учні виконають перше написання літер. Учні при цьому залюбки самі на дошці наводять свої варіанти написання (неправильний нахил, ширина, висота літери). Для учнів, які швидше і якісно справляються з написанням, пропонуються самостійні списування друкованих слів з кількох букв. Це спостерігалось на 75% відвіданих уроків (виконував Михайлов М.)

      Разом з виконанням письма в зошитах, учні з охотою пишуть і на дошці. Таким чином вони вчаться орієнтуватися на дошці, спів ставляти розміри та нахили букв. А учительці це дає змогу проаналізувати технічний бік письма та змістовний.

      Широко на уроках письма використовується символічне позначення звуків мовлення, моделювання звукового наповнення слів за допомогою графічних знаків. Учні, які добре справляються з такими завданнями, правильно в майбутньому пишуть слова, не пропус-кають букв.

          Разом з тим відвідані уроки показали, що необхідно більше поєднувати усне і писем-не мовлення. Так, на уроці 11.10.2011 «Письмо рядкової букви м» спостерігалося те, що половина учнів писали букву вірно, але не проговорювали, що пишуть, а тому не змогли на моє запитання відповісти, що це за буква. Це в подальшому приводить до того, що учень добре пише, але погано читає і навпаки. Важливим є і внутрішнє мовлення, коли учень повторює букву про себе.

     Недостатньо в учнів сформовані навички свідомого контролювання власних дій ( правильного положення руки, зошита, сидіння тощо).

     Потребує більшої індивідуальної уваги з боку вчительки робота Білецького Я., який дещо відстає у формуванні техніки письма.

      Виходячи з сказаного,

 

  НАКАЗУЮ:

 

1.      Відзначити усвідомлення вчителькою Боднар О.М. важливості даного етапу шкільного навчання для подальшого навчання в школі.

2.      Схвалити такі методичні підходи до формування техніки письма:

            Психологічна підготовка учнів до письма, створення ситуації успіху;

            Моторна підготовка через розвиток рухів руки;

            Графічна підготовка через формування правильного написання букв та їх елементів.

3.      Класоводу 1 класу Боднар О.М.:

            Більш детально опрацювати літературу про методику формування писемних навичок учнів початкових класів і за його наслідками пройти співбесіду у директора;

                                                  (до 01.01.2012)

            Створити дидактичну базу для формування писемних навичок школярів;

                                                 (до 01.01.2012)

            Формувати поєднання усного і писемного мовлення через приговорювання учнями вголос того, що пишуть.

            Формувати навички свідомого контролювання власних дій

            Скласти план індивідуальної додаткової роботи з Білецьким Я.

                                                                   (до 01.12.2011)

 4.      Контроль за виконанням наказу залишаю за собою

 

 

Директор                    М.В.Сидорчук

Категорія: Мої статті | Додав: Jon (19.12.2011)
Переглядів: 807 | Теги: Наказ Про формування техніки письма | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Погода
Слобідка-Рахнівська 
Друзі сайту

 

 

 

 

 

 

 

Пам'ятні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Цей день в історії
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz